Friday, April 16, 2010

Dulu dan Sekarang...

G'day mike!!

hehe muka nih macam dah tebakar nih, kulit dah bebelang.. semuanya akibat bejemur pagi tadi sampai tengah hari, kan aku dah cakap kana da MSSD Kulai U-18 Rugby, so tadi nih first game team yang aku bawak laa, team Sekolah Menengah Kebangsaan Kulai Besar.. tadi first game kitorang jumpa ngan Sekolah Menengah (C) Foon Yew, sekolah private nih.. fight gak laa, tapi bukan fight sebab dua2 team bagus main, tapi fight sebab dua2 team main cam ampeh! bebudak aku nih bukan laa takleh main, masa friendly sebelum nih main ok jek, cun jek, tapi tatau laa nape tadi nih semua hancur, syndrom 'over confident' kot!! tapi apa2 hal pun tahniah laa kat diorang nih sebab menang gak 4-3, so esok ada lagik 2 game, memula jumpa ngan Sekolah Menengah Senai, then jumpa dengan Sekolah Menengah Kebangsaan Kangkar Pulai, harap2 buleh menang laa 2 game nih, then jadik johan daerah, aku bajet2 busuk2 pun 10 orang bebudak aku nih bleh main untuk peringkat MSSJ..

hmm bukan nih pun yang aku nak citer sangat nih.. tadi masa aku tengah guide diorang masa game tadi, tensen plak aku duk tepi padang terpekik2 macam orang gile! tapi diorang yang dalam padang tak baut gak benda yang aku suruh, haihhh kalaulah bleh masuk main sekali mesti puas hati!

time tuh laa tetiba teringat main muda2 dulu, masa sekolah menengah kat JENAN, ngan masa Universiti kat MMU.. masa tuh hidup macam takde masalah, padahal taknak sedar yang mak bapak berhempas pulas mencari duit untuk kita, bukan tak menghargai, tapi selagi buleh enjoy dulu, gitu laa kiranya pemikiran time tuh.. tau2 laa kehidupan yang tade masalah, suka2 hati je nak buat apa.. tapi seronok lepak2 ngan kawan2, kawan2 satu dorm, satu batch, satu kuliah dan satu rumah sewa.. dan tak dilupa kawan2 sepermainan hehehe rindu laa kat korang! rindu kehidupan zaman lampau..

tapi takleh terbawa2 sangat, skang nih dah takleh macam dulu lagik.. skang tanggungjawab dah banyak, walaupun aku akui ada sesetengah perangai aku yang tak berubah2 tapi still banyak perubahan yang terjadi dalam hidup aku.. dan akan ada lebih banyak yang berlaku dalam kehidupan nih.. aku nih takde laa reti sangat nak berbahasa bunga2 nih, tapi lebih kurang gitu laa apa yang aku pikirkan..

isk aku nak beli laptop baru laa! (tetiba plak terpikir pasal tuh)

tapi kena menyimpan, so lupakan dulu hasrat yang ada, apa yang ada nih pakai jek, bersyukur laa.. ada orang yang langsung tatau komputer nih wujud kat muka bumi, lagik kesian.. tapi lagik sedih kalau aku tengok orang yang ada semangat berkobar2 nak belajar, tapi dihampakan dengan masalah2 yang tak sepatutnya ada, maksudnya masalah2 yang bukan masanya lagik untuk dia hadapai, masalah tuh datang dari orang lain tapi dia yang terkena tempiasnya..

emm dulu abah aku sihat, skang dah macam2 sakit dah.. nih masa aku tulis nih pun dia ada kat wad, baru petang tadi masuk.. nanti esok bleh gi melawat dia laa..

isk2 adios amigos!!

h@nYu

1 comment:

  1. hai.. selamat datang ke dunia blogging hehe. aku dah lama berblog.. tapi bukan cari duit dgn blog lah.. blog suka-suka..

    ReplyDelete